fbpx

Metode de relaxare cand lucrezi de acasa

Cuprins

Vrei sa afli 10 metode de relaxare cand lucrezi de acasa? Ei bine, cand lucrezi si traiesti in acelasi spatiu poate deveni coplesitor. Pandemia ne-a facut sa ne schimbam obiceiurile si a adaugat inca un nivel de dificultate peste cel existent. Schimbarea obiceiurilor, diminuarea socializarii si limitarea ei la mediul online, angoasele legate de restrictii si instituirea noilor obiceiuri precum purtarea mastii ne fac tot mai stresati si anxiosi.

Asadar, iata 10 metode de relaxare cand lucrezi de acasa prin care sa reduci anxietatea si impaci viata profesionala cu cea profesionala, atunci cand lucrezi in pijamale. 🙂

Asigura un spatiu de lucru si unul de relaxare

Daca locuinta iti permite, ar fi bine sa iti amenajezi un spatiu de lucru in care sa te poti concentra neintrerupt la activitatile profesionale, si in egala masura sa tii distractorii la distanta. Lumina naturala si aerul curat te ajuta sa te concentrezi mai bine si sa fii mai productiv, astfel incat sa te incadrezi in programul de lucru cu toate task-urile pe care le ai de facut.

La fel ca la birou, poti lua o pauza de 5 minute in care sa te deconectezi, sa iti odihnesti ochii uitandu-te in zare si sa iei o gura de aer curat, poate uitandu-te pe fereastra.

Poti de asemenea sa-ti amenajezi un spatiu de relaxare intr-un colt al camerei sau chiar pe balcon, cat vremea e inca frumoasa. Un fotoliu comod, o ceasca de ceai, plante naturale, putina muzica chill si poate chiar un animal de companie iti confera o stare buna, de liniste sufleteasca si te ajuta sa te relaxezi.

Respecta timpul de lucru

Toate la timpul lor, zice o vorba! Si bine zice. Atunci cand lucrezi de acasa, e important sa ai o disciplina pentru a te putea relaxa. Atat din punct de vedere al spatiului de lucru, cat si al programului de lucru. Tentatia de a lucra in afara orelor de program sau in weekend este mare, insa incearca sa-ti pastrezi disciplina pe care o aveai inainte, pentru a pastra ceva din vechiul stil de viata care-ti era benefic. In felul acesta, poti avea mintea libera si pentru lucrurile personale, pentru a nu te lasa coplesit de grijile de la serviciu.

Trezeste-te la o ora rezonabila pentru a putea incepe munca de dimineata, cand creierul este odihnit si esti mai productiv. Incepe cu task-urile grele pentru care ai nevoie de concentrare si care-ti „mananca” mai mult timp pentru a face lucrurile repetitive sau care au nevoie de mai putina concentrare la finalul zilei.

Prioritizeaza in functie de importanta si urgenta si vei vedea ca vei fi mai relaxat.

Gaseste mici bucurii in lucrurile pe care le faci si noi metode de relaxare cand lucrezi de acasa

Bucura-te de lucrurile mici: un feedback pozitiv de la colegi, sentimentul de a ajuta pe cineva, un citat motivational care-ti face ziua mai frumoasa, o cafea cu spuma de lapte, ori un filmulet amuzat share-uit cu colegii te ajuta sa te destinzi cand lucrezi de acasa.

Petrece timp cu cei dragi si fii prezent pentru a fi mai relaxat

Uneori suntem coplesiti de grijile de la serviciu si uitam sa ne bucuram de un mic-dejun sau o cina in familie, un moment in care-i citesti copilului tau o poveste inainte de culcare, in care faceti diverse experimente in bucatarie sau legat de scoala. Timpul pe care-l petreci cu cei dragi trebuie sa fie de calitate: in care sa desfasurati activitati impreuna, sa va bucurati de lucruri simple si va incarcati bateriile pentru o noua zi.

Pastreaza legatura cu prietenii – folosind mijloacele de comunicare

Poate petrecerile nu mai sunt permise, insa prietenia trebuie sa continue. Foloseste tehnologia pentru a te mentine conectat: initiaza apeluri video cel putin o data pe saptamana, vorbeste la telefon si fa schimb de mesaje. Share-uieste recomandari de film, muzica, carti cu prietenii si fa din fiecare mesaj un prilej de conversatie relevanta si nu te sfii sa trimiti un mesaj „random” unor prieteni cu care n-ai mai vorbit de multa vreme.

Instituie obiceiuri care te mentin sanatos si relaxat

S-a zis cu gustarile in graba in mijloacele de transport in comun sau cu covrigii de la patiserie. Nu ai nicio scuza cand lucrezi de acasa sa nu servesti micul-dejun si sa institui o rutina care sa te mentina sanatos, fericit si relaxat. Exercitiile de inviorare, chiar si asezarea patului cand te trezesti, iti ofera un prilej de miscare care te dezmorteste si te ajuta sa fii mai relaxat. Stabileste-ti un program zilnic in care iti propui sa faci miscare si urmareste filmulete care te ajuta sa faci exercitii corecte de imbunatatire si corectare a posturii si tonifiere a musculaturii. Vei vedea rapid rezultatele!

Gaseste-ti un nou hobby – poate complementar cu ceea ce faci – pentru a fi mai relaxat

Daca desfasori munca intelectuala, poate un hobby care presupune miscare ti-ar pune endorfinele in miscare.

Asadar, joaca-te (offline pe cat posibil), citeste carti fizice, uita-te la filme – care-ti cresc moralul si te ajuta sa te relaxezi. Poti de asemenea sa iti dezmortesti degetele practicand un hobby de indemanare: cusutul, crosetatul, fabricatul obiectelor handmade si chiar pictatul te pot ajuta sa iti eliberezi energia negativa si sa iti mentii mintea relaxata.

Foloseste activitatile cascnice ca pe o metoda de relaxare

Curatenia iti pune gandurile in ordine si te ajuta sa te concentrezi. Cand ai claritate: pe masa de lucru si chiar pe desktop, esti mai relaxat. Asadar, inceteaza sa privesti activitatile casnice ca pe ceva negativ. Considera-le o metoda de miscare si gaseste metode prin care sa le faci distractive: de pilda, cand dai cu aspiratorul, poti asculta muzica in casti care sa te energizeze. Ca sa termini cat mai rapid curatenia, poti porni unele activitati concomitent, pentru a le desfasura in paralel. De pilda, poti porni masina de spalat in timp ce tu dai cu aspiratorul, si scuti astfel timp, incat sa termini curatenia mai rapid si sa ai timp mai mult pentru tine si activitatile care-ti fac placere. Canta sau danseaza in timp ce desfasori activitatile casnice si vei vedea ca emotiile negative asociate cu acestea vor fi inlocuite de unele pozitive, care te ajuta sa te relaxezi.

Gatitul de asemenea, nu trebuie privit ca o corvoada, el poate fi o metoda de a petrece timp cu familia si a iesi din spatiul de confort.

Bucura-te de ritualuri de relaxare

Acorda-ti timp pentru tine si rasfata-ti simturile cu o baie fierbinte cu mirosuri aromatice, un auto/masaj, exercitii de respiratie, tehnici de stretching. O postura corecta a corpului, cu spatele drept, un birou ergonomic, ajuta sa te relaxezi chiar si cand lucrezi de acasa.

Discuta cu un specialist pentru a identifica metodele de relaxare potrivite pentru tine

Daca totusi anxietatea nu iti da pace, poti discuta cu un psiholog pentru a rezolva aceasta situatie. La MAZE CENTER iti oferim consiliere, online si offline, in alegerea celui mai potrivit psiholog pentru tine si te ajutam sa depasesti momentele dificile din viata ta si sa fii mai relaxat.

Tu ce metode de relaxare folosesti cand lucrezi de acasa ?

Daca ti-a placut placut articolul „10 metode de relaxare cand lucrezi de acasa”, urmareste-ne si pe Instagram si fii la curent cu noutatile MAZE CENTER.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Accesează-ne pe FacebookSusține sănătatea mentală!

Fă parte din comunitatea MAZE - Psychology!
Alături de MAZE ești la curent cu ultimele noutăți din psihologie.

Te așteptăm!

Scroll to Top